Sağlık

Ayna Pürüzsüz ve Işıltılı Bir Cilt İçin Mutfağınızdan Kaçırmamanız Gereken Besinler

Yediklerimiz vücut sağlığımızı etkilediği kadar cilt sağlığımızı da etkiler. Beslenme uzmanlarına göre canlı, parlak ve pürüzsüz bir cilde sahip olmanın ilk kuralı yediğimiz besinlerden geçiyor. İşte pürüzsüz bir cilt için yemeye doyamayacağınız besinler ?

Cildinizin parlaması için kozmetiğe bir servet harcıyorsanız, durun! Uzmanlar tarafından kanıtlanmış bu besinleri beslenmenize ekleyerek hızlı bir şekilde sağlıklı bir cilde sahip olabilirsiniz.

İşte parlak, pürüzsüz, canlı, lekesiz ve ışıltılı bir cilt için sık sık tüketmeniz gereken lezzetli besinler?

1. Salatalık: Parlayan cildin anahtarı nemlendirmedir. Cilt vücudun nem seviyelerinin doğrudan bir yansıması olduğu için su alımı hayati önem taşır.

Su açısından zengin yiyecekler veya yüksek su içeriğine sahip yiyecekler, vücudu nemlendirmenin harika bir yoludur. Yüzde 95’i su olduğu için salatalık, cildi nemlendirmek için en yeterli yardımcılardan biridir.

2. İstiridye: Ülkemizde istiridye tüketimi çok sınırlı olmakla birlikte vücutta az miktarda ihtiyaç duyulan çinko ve diğer minerallerin (demir, selenyum, bakır vb.) tam kaynağıdır.

Bu küçük ama güçlü mineraller, bağışıklığı desteklemenin ve iltihapla savaşmanın anahtarıdır. Çinko, cildin enfeksiyonlara karşı savunmasını sürdürmek ve yara iyileşmesini hızlandırmak için istiridyelerdeki en iyi gıdalardan biridir. İstiridye kadar zengin olmasa da yine de bu mineraller açısından zengin olan diğer yiyecekler: Fındık, tohumlar, mercimek ve fasulye.

3. Avokado: Yağlar, bariyer fonksiyonunu ve zar yapısını korumada, onarımı desteklemede ve yaşlanmayı önlemede rol oynadıkları için cilt sağlığı için çok değerlidir.

Avokado, güçlü dokuları korumak ve cilt kuruluğunu önlemek için değerli olan A ve C vitaminleri ile birlikte tekli doymamış yağlar açısından zengindir.

4. Somon: Omega-3 gibi yağ asitleri de iltihaplanmayı azaltır ve yaşlanmaya karşı koruma sağlar. Somon, cildi güçlendiren omega-3 yağ asitlerinin yanı sıra protein içerdiğinden, parlayan ciltler için mükemmel bir besindir.

5. Kemik Suyu: Kemik suyu, kolajenin yanı sıra amino asitlerle (proteinin yapı taşları) doludur. Protein vücutta birçok işlevi yerine getirir. Cilt her zaman bir yenilenme döngüsü içinde olduğu için en değerli görevlerinden biri dokuları inşa etmek ve onarmaktır.

Bu döngünün devam etmesi için vücudun ihtiyacı olan amino asit havuzunu oluşturacak kadar protein tüketmek gerekir. Tüm protein türleri amino asitlere katkıda bulunurken, cilt sağlığı söz konusu olduğunda bir protein türü paha biçilmezdir. Kollajen, cilt, kıkırdak, tendonlar, kemikler ve bağ dokusu dahil olmak üzere vücuttaki çeşitli dokular için yapısal destek sağlar. Bazı çalışmalar, kollajen takviyelerinin kırışıklıkların azalması, cilt elastikiyetinin artması ve kuruluğun azalması gibi yaşlanma karşıtı faydalara sahip olabileceğini kanıtlamıştır.

6. Ceviz: Bol protein, sağlıklı yağ ve E vitamini ile ceviz cilt sağlığını destekler. Ceviz, cilt yenilenmesini desteklediği ve cilt hasarını önlediği gösterilen gama-tokoferol adı verilen özel bir E vitamini içerir.

Ayrıca ceviz omega-3 açısından zengindir ve yağlı balık sevmeyenler için mükemmel bir alternatiftir.

7. Çilek: Yaban mersini ve çilek gibi meyveler antioksidan açısından zengin besinlerdir. Antioksidanlar cilt yaşlanmasına karşı savaşır. Antioksidan içeren besinler hem vücut hem de cilt sağlığı için oldukça faydalıdır.

Araştırmalara göre çilek UV hasarını ve iltihabı azaltıyor.

8. Kırmızı biber: C vitamini açısından güçlü besinler denilince akla turunçgiller gelse de kırmızı biberde turunçgillere göre daha fazla C vitamini bulunur. C vitamini kolajen üretimi, protein metabolizması ve yara iyileşmesi için gereklidir.

Bunların yanı sıra antioksidan görevi de görür ve iltihaplanmayı azaltır.

Diğer içeriklerimize de göz atabilirsiniz:

mudurnu-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu